Feeds RSS

Wednesday, June 9, 2010

~Ingatkah kiter???

dulu sewaktu kecil kita mungkin pernah tau tidak pernah teringat , jika kita susah ibulah sentiasa disisi.... jika kita nangis ibu yang pujuk.. jika kaki terluka..pasti ibu yang kerisauan.. diambil ubat. disapu dengan penuh kasih sayang.... jika kita kelaparan... ibu bersusah payah mencari sesuap nasi untuk kita.. biarpun dirinya kelaparan.. namun dia sanggup... jika kita demam.. dia buat bubur... diam tuamkan kain pada dahi... jika kita sedih.. ibu bisa menjadi pendengar...

namun... bila sudah kita dewasa ..ibu semakin tua.. mengira usia.. masihkah kita ingt???

jika ibu susah hati.. anak wat dek jer.... jika ibu nangis.. kita tak ambik pusing jer... jika ibu sakit.. kita suruh pergi hospital.. jngan kan nak tlg hantar.. jengguk pun tidak.. jika ibu kita tak makan.. sebab kehabisan duit.. kita buat tak tahu jer.. walhal.. kita bukan main lagi blh beli itu beli ini... wat2 tanya "mak ada duit ???" ..semestinye lah mak itu kata ada.. dia tak nak anak dia susah hati... tp anak.. perlu ke tanya???? bila mak demam... suruh lah adik2 kecik..tak pun jiran bagi makan panadol.. bukan nak tlg jaga.. jenguk pun tak!!!!. tak kesian kepada ibu yang tidak mempunyai suami lagi?? tak ingat ke sewaktu ko susah2 dulu... tak kesian ke adik2 ko yang masih bersekolah..

tak berkat weiiii duit korang... jangan ingt korang kerja bersusah payah... tu semua rezeki korang.. tak perlu lah korang derma beribu pada rumah anak2 yatim jika.. mak dan adik2 sendiri di biarkan kelaparan... duit ko tak berkat jika ibu korang menitis air mata memikirkan mencari sesuap rezeki...

~bile terbaca dan terfikir sejenak... adakah bila aku besar aku akan sebegitu??? renung2kan dan fikirkan lah~

Tuesday, June 8, 2010

KELIP-KELIP dan aku....


kelip-kelip itu cantik .. satu serangga yang menghadiahkan cahaya pada malam2 yang gelap.. kalu dah malam itu.. mestilah gelap kan???? tinggal di dlm hutan.. belukar... berterbangan dimalam hari.. memperlihatkan kecantikkan diri.. kekiri kekanan.. keatas kebawah.. sayapnya membawa diri.. terbanglah kelip-kelip selagi kau masih mampu terbang...

namun , aku bukan kelip-kelip.. kerana aku dilahirkan diatas muka bumi ini sebagai manusia..yang mempunyai akal , hati dan perasaan.. yang mampu membezakan yg baik tau yang buruk.. tetapi kelip-kelip pasti tidak teringin menjadi seperti aku.. hidup dimuka bumi yang penuh ranjau dan dugaan.. sesekali aku terlintas berfikir kenapa aku tidak dilahirkan seperti kelip-kelip.. subahanallah.. aku adalah ciptaan sebaik-baik makhlukNYa....

walaupun kelip2 tidak perlu memikirkan tentang pelajaran.. tentang kehidupan.. tentang politik.. tentang dunia.. tentang dosa.. tentang neraka syurga.. tentang hari kiamat.... namun aku bersyukur aku dilahirkan sebagai manusia... khalifah di muka bumi ini..

namun bila terlintas akan dosa dan pahala.. akan syurga dan neraka..akan hari kiamat... aku semakin takut.. dan terlintas mngapa aku tidak seperti kelip-kelip.. hanya berzikir kepada Tuan sekalian alam.. mengapa tidak aku menjadi kelip-kelip menyerah seluruh jiwa raga kepada Allah yang maha pencipta???? semakin hari semakin pelik fikiran aku... namun aku bersyukur kerana hai ku masih ada takut pada DOSA dan PAHALA....


kelip-kelip cahaya mu kuning..
cemburu aku pada mu kelip-kelip..
cantik warna menyeri malam...
cemburu aku pada mu kelip-kelip.

kelip-kelip cahaya mu kuning..
cemburu aku pada kecantikan mu kelip-kelip..
memberi senyuman pada insan memuja mu..
cemburu aku pada mu kelip-kelip..

kelip-kelip cahaya mu kuning..
cemburu aku pada kebebasan mu kelip-kelip..
terbang melebar sayap menyinar malam..
cemburu aku pada mu kelip-kelip.

Saturday, May 22, 2010

BICARA PERINDU MAYA


BILA BICARA TENTANG CINTA

cinta adalah sesuatu yang mulia dan adalah nikmat bagi manusia yang tahu menghargainya. bak kata Buku bicara Cinta : Tuan Guru Haji Nik Abdul Aziz.... Cinta itu ibarat Wang ringgit.... wang ringgit apabila digunakan bagi tujuan yang baik dan perkara yang baik akan membawa ketenangan kepada pemiliknya. namun , jika duit disalahgunakan bagi tujuan kejahatan ataupun keburukan , ia akan membinasakan pemiliknya.

cinta itu satu perasaan yang wujud tanpa disedari di dalam hati.... lahirnya Cinta bukan dipaksa.. tidak diminta... dia menapak secara lahiraih.. setiap manusia pasti ada cinta.. cinta itu bukan hanya pada seseorang yang digelar suami.. tetapi cinta pada Ilahi.. Cinta pada Rasul.. cinta pada ibu bapa.. cinta pada diri sendiri.. cinta pada sesama insan. cinta itu indah.. jika kita mencambahkan.. membajainya dengan baja yang halal.. suci.. dan baik... cinta itu akan menjadi kejam apabila.. dibaja dengan sikap dengki.. benci.. dan nafsu ....

cinta juga boleh diibaratkan pisau... sekiranya pisau itu digunakan untuk melakukan sesuatu yang sepatutnya seperti memotong sayur, buah-buahan seta sesuatu yang sepatutnya.. ia tidak akan mendatangkan mudarat kepada pemiliknya.. namun jika pisau itu digunakan untuk membunuh, atau mencederakan orang lain, ia akan memberikan keburukan kepada pemilik pisau tersebut.

janganlah kamu menyerahkan cinta pada harta benda, dunia dan manusia..pasti hidup kita tidak akan tenang.. sebaliknya serahkan cinta itu kepada Allah s.w.t , pasti kita akan bahagia selama-lamanya.

"Katakanlah : Jika benar kamu mengasihi Allah maka ikutillah daku, nescaya Allah mengasihi kamu serta mengampunkan dosa-dosa kamu. Dan Allah Maha Pengampun , lagi Maha Pengasih"
Surah Al-Imran ayat 31

Daripada Abu Hurairah daripada Nabi Muhammad saw, baginda bersabda : "Perempuan itu dinikahi kerana empat perkara iaitu kerana hartanya, keturunannya, kecantikannya dan agamanya, lalu pilihlah perempuan yang beragama nescaya kamu bahagia :
Hadis riwayat Bukhari dan Muslim

CERITA DAN PETUA

BILE SEBUT SAKIT GIGI...

^^ setiap manusia kat dunia ni pasti akan merasa dan mengalami kesakitan gigi kan?? walaupun sebatang gigi cuma.. sakit gigi ni sakitnya teramat la.. sekali sakit semua pun turut sakit.. kepala la.. sakit hati la.. mOOd ilang.. nak marah jer... makan tak lalu.. itu lah penahan sakit gigi.. ade yg sakit terus pergi klinik.. ada juga yang takut.. sggup biarkan jer.. kekadang sakit gigi ni dtg tak ikut masa.. sesuka hati dia je nak sakit.. kadang2 mata mau terlelap di kala bulan sedang mengambang..mula denyut-denyut berirama digusi.. sakitnye... Allah sahaja yg tahu.. kalu ikut kan hati nak ambik playar je.. cabut terus kan kan???.. tapi itu byg je.. brani nye tak.... mengikutkan pengalaman diri ku sendiri.. cabut gigi tidak lah seteruk dibayangkan... jika sakit tunggu esok bila tak sakit terus pergi klinik gigi... ala mana sakit sangta pun.. mainan perasaan je...lumrah bila tengok jarum je.. mesti kita gerun.. flashback la kat minda2 kita.. menyakitkan .. ngilu.. macam2 lagi.. actly doktor gigi tu dah bertauliah la.. dia pun ada gigi juga.. tahu perasaan bila nak cabut gigi.. time nak bg suntikan bius je la sikit ada rasa kebas... kebas tu untuk mengelakkan kita rasa sakit time cabut.. kekadang bius ni ada perasa.. kebanyakkan klinik swasta ada pakai bius perasa... kalu di tengokkan alatan yang digunakan.. errrrrrghhhhhh mmg menakutkan tapi ialah.. ingt gigi kita tu macam span.. lagi2 pakcik, makcik yg masa time kecik di ajar ayah /mak dia gigit kain tuala.. untuk menguatkan gigi.. so bila nak cabut pun agak susah la.. itu kata mak aku la...sebab mak aku yang wat cam tu.. pas tu time nak cabut gigi manyak susah la... aku pernah mengalami pengalaman dasyat sewaktu cabut gigi.. selama aku cabut gigi tak pernah aku rasa begitu, aku terpaksa diduduk di atas kerusi selama sejam lebih gara2 tak dapat cabut gigi aku.. dah 4 kali dibius dengan perasa strawberry.. dengan pelbagai gaya digunakan akak doktor tu.. tp masih tak dapat cabut.. bukan kerana dia bukan pakar.. tp gigi ku yang bermasalh.. kerana gigi tu akar nya melebar ke luar.. satu akar menghala ke kiri.. seblah lagi menghala ke kanan.. selalu akar gigi ni kebawah.. kirenye macam akar serabut la hahahha.... tp yang pelik aku sedikit tak rasa sakit.. cuma rasa mcm ditolak2 je.. betul.. aku tak nangis pun... itu lah salah satu cerita aku..heheheh.. and kat sini aku ada kongsikan 2 3 petua untuk meraka yang sakit gigi hehheheh :-

-ambil sedikit garam (agak2 berpatutan ). masukkan kedalam bekas yang berisi air suam.
kumurkan beberapa kali air garam tersebut dan insyaAllah , perlahan-lahan akan sembuh.

-ambil sedikit bunga sengkih, tumbukkan bunga cengkih tersbut dan setelah itu letakkan di dalm gigi yang berlubang. InsyaAllah...

- baca surah Al - Fatihah 7 kali dengan setiap bacaan menggunakan satu nafas. bermakna tujuh bacaan dangan 7 kali nafas, sambil niat minta Allah S.W.T sembuhkan sakit gigi. InsyaAllah.... yg penting kena Yakin.. yakin dengan kuasa Allah.

* yang menyembuhkan itu Semua d atas keIzinan Allah s.w.t... kita hanya berusaha. (*_^)



~Bila hati Tak mau~

kekadang seharian aku di atas tilam empuk.. sedang mengira2 hendak melakukan sesuatu yG beri manfaat kepada aku..tp itu lah.. aku ni bila mud dah tak Ok.. so Ati Pun Seme TaK Mau... windu Pada sewaktu sem lepas.. aku rindu time blaja ..hahahah bagaimana ni.. keriuhan.. gelak tawa.. seme aku rindu.. aku nak ubah cara aku.. aku tak mau ambik pusing ngn org lain.. lantak dorg la cara ape dorg nak lalui.. aku nak lalui cara aku.. aku dah terlalu jauh simpang.. aku dtg KL nak blaja.. dan aku akan blaja... terlalu banyak masa aku dah buang.. terasa rugi jer.. kalu aku tekan sikit cara pembelajaran aku.. InsyaAllah aku blh berjaya... tetapi dugaan kat luar tu lebih dari segala.. kekadang aku tidak mampu menahannya.. dugaan kawan2 sungguh dasyat... aku mahu melakukan pengiraan dalam setiap perjalanan hidup ku bermula sem depan.. aku ingn mencari kebahagian sendiri.. org lain tak Mau Pk..buat ape aku susah memikior kan pasai org lain.. yg nak hidup aku.. bukan dorg.. kekadang orng ckp kite kene pk org jugak.. tp aku rase aku je yg duk pk org.. aku malas nak layan karenah manusia yang tak pernah berhenti.. aku nak jadi aisyah yg baru.. mulakan hidup baru aisyah.. sesaat kau mampu berubah.. seminit kau mampu berubah.. sehari jua kau mapu.. cubalah berubah untuk selamanya....

Monday, April 19, 2010

episod ini

sudah beberapa hari aku tidak mengadap blog aku.. bukan pe tak de idea untuk dikongsikan dan ade sedikit perasaan tidak keselesaan .. kemalasan pun ade gak ni... entah ape yg nak di kongsikan hari ni pun aku ,tak pasti...wa wa wa skit jiwa aku.. final makin hampir.. semakin kusut minda aku.. kekadang aku rase nak je duk kat bahu mak aku.. menanggis di sisi mak aku...emm sempit minda ku sekrg.......

Tuesday, April 13, 2010

dak girls pde intake julai09

~cerita hari ni~

emm hari ni aku kengantukkan.. ye la smlm aku tdo lambat.. menghafal n memahami CMos sahaja 4 jam.. tapi 1 kejadah pun tak masuk dlm otak.. mata dah berat.. pas tu lak ade insan ni suruh aku tgu jap.. konon nye nak call tak pun msg la.. tapi haram kejadah jugak.. aku pantang betul org wat aku tgu.. sebab aku tak suka buat org tunggu.. penat menunggu sampai ar aku tertido..aku syik terjaga.. ye ar.. aku tak blh kot kalu org ade ckp nak call.. aku akan terjaga takut2 dia cll aku tdo.. t aku rase berslaah.. tp ye la aku ni Bodoh gak.. tunggu n baek sgt wat pe.. (*&*).. pas ni jgn nak harap aku nak tggu... bile syik terjaga.. kepala aku pun mula la skit.. tp aku gagahkn kaki ku melangkah ke bilik mandi .. perhh cam dlm bilik aircond.. sejuk gler2 suke aku.. so aku pun bukak la air terjun .. waaaaaaaaaaaa sejuk.. ye la mandi mana pakai cermin mata.. aku tak perasaan air tu warna kunig.. aku mandi2 tetiba aku terasa rambut ku jd agak2 kesat.. sekali ku tadah air ditangan laaaaaaaa.. air karat la.. aduh... asal la wat hal..... setle seme aku n ida melangkah ke campus.. dgn berbaju purple.. berseluar slack itam.. tdung itam &putih.. aku naik lif sampai tingk 24.. emm ade kelas meka.. rase berdebar nak present... ye la entah apa aku nak ckp kat dpn pun tak tahu.. sdg tunggu nuar dtg.. nuar hari ni pakai bju satu kaler ngn aku.. ha ha haha.. ala lupa lak nuar nak ambik pic kite dua ari ni....tp bila sir Jaya dah masuk.. upenye tak de present.. waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa tension lagi aku.. sabar je.. pas kelas meka.. ade mandarin.. ha ha ha kelakar mandarin hari ni.. ade stu dialog tu " sudi tak awk kawin ngan saya... jawapannya Ke yi... ha ha ha ha ade ke sapa tah namanya tanya soalan tu kat aku.. n aku pun jwb la KE yi ha ha ha ha lawak.. tp hari ni itu je yg aku nak cerita .. aku nak nero sat norrrrr... salam..hasta..

Sunday, April 11, 2010

~biOdatA sEwaKtu ZamaN kekanAk .~

NAMA ; SITI AISYAH BINTI MOHAMMAD KHAIR
umUr ku :22 tahu..
AsaL : lahIr Klate..maK Ayah AsaL perak.. Tapi I anK Klate Ok.. ttp Ore Klate.. I love kLate..
d.O.B :
AdIk Bradik : i anak ke 8 dari 11.. cukup team bola.. n aNak sedare pun Dah cuKup 1 team Bola.. hu hu hu..
My Mom : name Mak kita Rohani binti abd Rani... org panggl KaK aNi..tp i pgl Mom...
My father : i`y father dah pergi MengHadaP Ilahi...
HobI : emm hobi?? i suke drawing.. drawing.. n meLukis..
makAnaN kegemAraN : nasi Kerabu.. nasI lemak..nasi dagaNg.. masakan My Mom... n kite nak try mknan Penang Lak...
miNuman : air Suam
siFat : ermmm i seOrang yg Cepat mare n cepat seJUk.. seorang yang gemar bercakap.. ketAwa.. menyanYi.. Menari.. seOrang yang mUdy..SeoranG yanG geMar pada Seni.. pada Musik.. Seorang Yg brani.. agresif.. suka pada Aktiviti OutDoor.. Suka MEmbaCa.. tak suka Di tipu.. sebaB i kan jadi PenipU 15 kali ganDa.. tak suka Janji D mungkiri.. sebab 100X i kan mungkir semula.. tepati masa.. n tak suka org melambatkan masa.. suka bersendirian.. emmmmm ade g byk sgt kot.. next page la ye..

lelaki iMpian :
seorang yg bisa memimpin diri ku... bukan ku ingin yang baik.. warak.. kerana ku sedar diri ku.. namun cukup sekadar terbaek untuk ku.. untuk memimpin ku.. seorang yg memahami sikap ku.. seoarang yang penyanyang.. yang menjaga diri ku sebaik mungkin.. mencintaiku tidak melebihi wanita yg mengandung dan melahirkan nya.. seorang yg mampu membuat ku tersenyum.. romantik.. mempunyai hobi seperti ku.. tidak pun blh menyesuaikan dengan keadaan.. humor.. blh dibawa berbincang.. tidak terlalu cemburu buta.. dan rakan ku rakan dia, rakan dia rakan ku... dn sebolehnya tua dari ku.. 4 ,3 thn pun ok la...dan yg penting dia mesti menganggap ku sebaik isteri, kekaksih dan sahabt baik.. kerna jika aku hanya sekadar isteri.. terlalu banyak jurang .. jika aku sebagai sahabat dan kekasih..tiada lagi rahsia.. dan kami bisa berbual dan bercerita..baru happy....muahhhhhhhh

impian..: ingin membawa ibu ku ke mekah menunaikan haji.. ingin membeli segala impian ibu ku.. mengembirakan hati nya.. aku ingin menmilik sebuah motobike... ingin memiliki sebuah kereta Vitara impian ku... dan memilik insan bernama suami..


Tuesday, April 6, 2010

tah pa pe je... tp 9 mrkh tu..

video

Sunday, March 28, 2010

~masih ade yang sunyi~

selama ni aku ingtkan diri aku je yang sepi dan sunyi... rupanya masih ade member aku yang terasa dipinggir?? kepada member aku ~MAKYEH!!~ maafkan aku sebab aku tak bersama kau .. sedangkan aku sentiasa memgukir senyuman wlaupun aku terluka.. aku tidak memandang akan kesedihan kau... aku terlepas pandang akan dirimu shbt.. ketahuilah aku masih ada untuk menemani mu.. aku akan sentiasa bersama mu.. kau buangkan seme lalang yang tak berguna semua itu.. biarkan lalang dengan semak samun.. yang penting kau tidak menyusahkan lalang itu.. dan selagi lalang tidak menyusahkan mu.. kedengkian itu tak kan bersudah... kau bwlah haluan mu sendiri.. kerna kau masih ada aku.. ~geng2 yg KEREk~ tu payahla di layan... mulut2 jahat mereka tidak akan behenti smapai disitu...aku telah engenali.. sapa shbt siapa penjahat.... yang mana blh d jadikan member.. yang mana blh d jadikan peminggiran... kau tidk rugi sedikit pun.. kerna mereka tidak mambantu mu.. kau buat lah yg terbaek.. kerna aku juga seperti mu.. namun pada aku.. aku tak pernah sendirian .. aku ada ALLAH s.w.t, aku ada ibu, aku ada family, aku ada lagi ramai member... sebab itulah kau cari member seramai mungkin.... sayang kamu shbt...

Monday, March 22, 2010

~masihkah ade waktu untuk aku bertaubat????~

pernah sesaat aku terfikir..
masihkah ada waktu untuk ku bertaubat??
masihkah ada waktu untuk berserah...
aku takut ya Allah...
masihkah ada waktu untuk ku perbetul semua ini???
ya Allah..
aku gerun dengan azab Mu..
aku takut akan Siksaan Mu...
aku hamba yg telah jauh dari jalanMu...
aku hamba yang alpa..
hamba yang leka..
Ya Rabbi..
masih terbukakah pintu taubatMu??
masihkah ada kesempatan untuk ku??
masihkah ada ruang syurga untuk ku??
adakah aku akan tersungkur di pintu syurga Mu??
Ya Allah..... aku hamba yang hina..

makan- makan sambil di dendang kan lagu..

video

Thursday, March 18, 2010

salam

~hari ini..aku g melalak.. test suara masih blh nyanyi cam dulu2 tak.. tp still maintain kot ha ha ha.. actly itu aku cara aku nak relak... tp masa dah mencemburui.. kene stop hoby tu... aku nak bagi tumpuan 200% pada stdy aku.. lg brapa bulan dah nak final kot.. aku nak bg kekalutan sbllm ni tak lagi menyelubungi.. aku nak relak2 je study.. dah penat kot nak stdy last2 minit!!!!!ok la..

Wednesday, March 17, 2010

~tanda-tanda kecil kiamat~

Tanda-tanda awal / kecil kiamat (alamat sughra) Ilmu Agama Akan Beransur-ansur Hilang;-Daripada Abdullah bin Amr bin ‘ash r.a. berkata: Aku mendengar Rasulullah s.a.w. bersabda;- “Bahawasanya Allah s.w.t. tidak mencabut (menghilangkan) akan ilmu itu dengan sekaligus dari (dada) manusia. Tetapi Allah s.w.t. menghilangkan ilmu itu dengan mematikan alim ulama. Maka apabila sudah ditiadakan alim ulama, orang ramai akan memilih orang-orang yang jahil sebagai pemimpin mereka. Maka apabila pemimpin yang jahil itu ditanya, mereka akan berfatwa tanpa ilmu pengetahuan. Mereka sesat dan menyesatkan orang lain.” ;- (Riwayat Muslim)

Tuesday, March 16, 2010

nak story mory...

bosan kot tgk berita skrg... actly.. aku gerun, takut, geram, bengang.... asal banyak sgt isu bunuh membunuh.. tak kira la bunuh diri, di bunuh sebab merompak,cemburu, tanpa niat atau terniat..bunuh bayi... Ya Allah.. terasa macam pembunuhan ini satu benda biasa.. mungkin pada dorg macm siang ikan kot... aduhhh.. yang membunuh tu lak manusia yg berbangsa melayu.. beragama islam.. tp d mana iman dorg ek??? tidak adakah sedikit terasa gerun di hati??? aku yg tidak ada kene mengena dgn mangsa ttp terasa.. d manakah akal fikiran yg waras ??? apakah punca semua ini??? apakah yang mampu kita lakukan??? di sini la mainnya peranan kerajaan.....mendidik rakyat... aku ingin tahu apakah punca semua ini??? aku keliru... keliru ssangat!!!!!!!!!!!!! siapakah yg patut di persalahkan?? adakah pembunuh?? mangsa???aku?? kamu?? dia yg berpangkat??? dia yang mampu membentuk???ataukah undang2??? oh sampai bila kah semua ini akan selesai???? masih adakah waktu untuk generasi ku selepas ini?? atakah ini tanda2 dunia akhir zaman??? Ya Allah... Aku takut....

Sunday, March 14, 2010

video

~is me~

aku yg d penuhi dengan tepung!!!!!!!!!! arghhhhhhhhhhh bengang ngan fahmi... tepung tu bukan untuk di taburikan pada tudung aku la!!! tepung tu untk tgn ko supaya tolak tali tak licin ade faham !!!!bengang bengkek...angin aku!!! tp actly tak marah pun ha ha ha ha.. sbb hari tu hapening sgt... rugi wooo sape yg tak wujudkan diri d hari itu... aku rase de best ting.. slm aq kat UNIKL ni.. hari Piesta IPROM la... rugi mmg rugi.... kalu ko beli ragi pun belum tentu blh gantikan dgn kerugiaan korg tu ha ha ha ha... ok~~~~~ ^_^)

~di pondok kecl~


dipondok kecil di pantai ombak
berbuih putih beralun-alun

disuatu hari ayah berkata
jaga adik mu ayahkan pergi jauh
ku pandang wajah ayah dahinya ku cium
air mata mengalir hatiku pilu

diam-diamlah sayang jangan menangis
doakan ayah semoga diterima
diam adik ku sayang jangan menangis
andai ayah gugur doakan dia syahid

selamat berjuangan ayah tercinta
kau pergi dulu ayah ke medan juang
ku iringi doa moga berjaya
beroleh kemenangan demi agama Islam

wahai abang ku kemana
ayah ku sayang ayah ku cinta ayah 2x

duhai adik ku sayang jangan bersedih
ayah mu pergi menyambut seruan Ilahi
tapi ingatlah adik ku pesanan ayah
berjuangan dan berkorban walau dimana jua

pada Mu Tuhan aku bermohon
dosa ayah ku minta diampunkan
berilah rahmat bantulah dia
untuk menegakkan agama Islam

~~kesedihan~~

takziah kat member aQ NURUL HIDAYAH BINTI ABDUL RASHId... di atas permergian arwah ayahnya.. mungkin sudah tiba saat itu.. jadoh arwah dng Ida.. jodoh arwah dgn kehidupan didunia ini.. mungkin sudah tiba masnya dia kembali mengahadap yang Maha Pencipta...

actly, masa tu aku dalam dibuai mimpi...kami semua bgn agak lambt kerna kepenatan sukan kelmarin..jam dlm aagak 10pg...kesediahn melanda..macm biasa wlapn aku sedang lena.. jika ade yang sdng berkata2 disebelah aq.. aku mudah terjaga.. aku terdengar ida bersuara.. "asal baru oyak nyo..??" mungkin marah kepada abg nya.. kern aku tak pasti dia berbual dgn siapa d telifon.. aku sudah mampu agak kenapa.. kerana ayah nya telah 1 thn lebih menderita penyakit kanser... namun aku nampak reaksi perubahan di wajah ida.. hati aku tersentuh.. kerna waktu itu aku terint saat2 aku mendengar berita kematiaan arwah abah aku.. aku melihat titisan airmata jernih ida di pipi.. airmata ku menitis.. namun cepat2 aku sapu.. agar tidak menambah kesediahan ida... namun ida rakan ku seorang yg tabah.. mungkin dia telah redha dgn permergian arwah abahnya... dalm 2 bln ini sahaja telah 2 kali dia pulang ke kampung.... namun ketika itu umur arwah masih panjang...
namun detik 14.3.2010.... jam 10 pg.. ida mendapat berita akan kepergian abahnya menghadap ilahi... semoga arwah dicucuri rahmat..dan d tempatkan d golongan orang yg beriman..... dan kepada sahabat ku ida.. semoga kau diberikan ketabahan dlm menghadapi segala ini.. maafkan aku kerna tidak dpt menemani mu.. namun masa tidak mengizinkan.. dan aku sebenarnya enggan melihat tangisan mu.. kerna pasti aku jua terluka.. apabila mengingatkan arwah abah ku.... sayang kamu....

Fiesta IPROM 20!0

~piesta yg best.. kekurangan tu biasa la cuz pertama kalI Kot D buAT... memg Best.. dak2 iProm n Lecturer Pom best..LUv U All!!!!!! kat sini ade Skit2 pic tuk ku buatkan Kenangan!!! Memories for Eber!!! hope next sem ... or Next year still Ade lg progRm mcm ni.... yang penting... PDe JUARA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! go PDe Go PDe PDe PDE!!!!pUrple WORldCampioN!!!






















Friday, March 12, 2010

Berikan aku kesabaran...


Ya Allah... berikan lah aku kesabaran... hati ku mengelegak je nak meletup... aduhhh.. harapan yang dia berikan dia hancurkan juga... dia sentiasa memberikan aku harappan pada janji dia... Ya Allah apakah aku ini buta?????/ apakah aku ini terlalu bodoh???ya Allah.... aku terlalu lemah.. hati aku terluka... mengapa aku begitu mudah percaya pada janji?????? Ya Allah.. mengapa aku tidak blh menjadi insan yg pegang pada janji????kerna terlalu mengikut janji aku jadi begini... Ya Allah apakah hikmah aku bertemu insan ini di muka bumiMu ini.... aku tak terdaya lagi... kau tutupkan lah hati ku ini kembali...Kau jauhkan aku darinya Ya Allah... aku enggan dia kembali.. cukuplah sampai disini aku memngenali mu .... kau dan aku tak kan bertemu lagi...

Wednesday, March 10, 2010

~~kesilapan manusia?? bala?? musibah?? atau peringatan??!!


















adakah ini musibah??? adakah ini kerna ketidakseimbang ekosistem?? atau adakah ini satu bala dari yang MAHA ESA??? atau adakah ini satu PERINGATAN???

setiap insan dimuka bumi, pasti akan meratap ,menangis, sayu.... melihat mayat bergelimpangan.. melihat kanak2 yg menjerit memanggil 2 mencari2 ibu, ayah..abang..nenek..atuk..., melihat runtuhan rumah2 yang kukuh berbatu.. tapi pernahkah kita sedar kenapa?? apakah makna sebenar semua ini??? kenapa begitu kerap semua ini berlaku???

tidak pernahkah terdetik seketika di hati mu... " adakah ini peringatan dari Allah s.w.t ?" tidak pernah kah walaupun sesaat???
jika ini peringatan.. peringatan untuk apakah ini??? dosa apakah dilakukan???

' Ya Allah... engkau ampunilah dosa hamba mu ini... dosa Ibu ku..dosa Ayah ku.. dosa Abg2 ku.. dosa Kakak2 ku... dosa adik2 ku.. Dosa2 guru2 ku... dan dosa Muslimin dan Muslimat ... kau tuntunilah kami kejalanMu.... jauhkan lah kami dari kemungkaran....."

renunglah seketika.... jika esok sudah tiada untuk kita???? apakah yg kita akan bawa pulang ke alam hakiki kekal abadi....


~TeRLuka~

~psitt psittt... aku nak wat luahan hati ni... korg dengarlah ye.. aku rasa sedih sbnrnye, tp tak de ar sampai makan tak lalu... aku rindu kat sorg insan ni... rindu sgt.. malam2 je aku tak dpt lena sblm aku tahu dia sudah berada di kamar.. menyelimuti tubuhnya.. jika dia bermain futsal.. aku tgu sampai dia msg aku dia sudah d rumah.. jika msg dia blum menjengah skrin handphone sony aq.. slg itu lah aku tidak dpt lena.. setiap malam aku rindukan dia.. gila mungkin aku ni??? aku dah jatuh cinta ke??? actly aku dah kunci hati aku.. tp entah mcm mana dia blh jumpa kunci hati ku... aku rasa macm nak menjerit je... biar dia tahu aku rindukan dia.. tp dia tahu .. aku yain dia tahu... emm ada penghujung ke citer kita ni ek???

AkU dAh dEsiGn yG BaRu

~ alhamdulillah.. dpt wat Blog caNtik... wlaupun TaK seBerapa... Thanks tO Abe SimIey... FOr NuAr.. He hE He t aQ aJar Ko ye...~

Tuesday, March 9, 2010

~~~

~~kan aku sujud padaMu.. memohon keampunan dan restu Mu.. dalam aku melalui kehidupan yang kau ciptakan untuk ku ini.. dipenuhi ranjau untuk membuktikan ketaatanku padaMu..menguji Iman di dada ku kepada MU... Ya Rahman Ya Rahim... aku bersujud padaMU.. demi cinta ku padaMU....~~

Monday, March 8, 2010

bila Ku SujUd Pada Mu...


~~Allah hu Ya Allah..bila nur melimpah ke hati... cahayanya subur kembali..mencari cinta mu Allah.. kasih yang abadi... hanya pada-MU....pada mu Tuhan ..ku sandarkan cinta..melimpah di jiwa.. nur di hati ~~~

i would like to say thank U


...nak ckp THANKS to anUar FarIS....
cuz always ADe Kat Cc aQ tiMe SuSah n seNAng..
kO dah McM aBg Aku... Thanks A lot...

i got smething....


hu hu hu dpt coklat tadi...
entah makhluk mana entah kasi adiah tu.. hapy..senyUm je... wat eber tenQ la cuz Give kat kite Coklat tu... walauPun kite taK maKan cokLat... tapi KitE hargaI la.... AsaL letak dLm beg??? KaSi la TrUS.... Siap Krim KaD lagi... ha Ha Ha.. Klakar lak... "Ur eyEs So Beutifull... hu Hu Hu aCtly..I know it.. but Thanks TO Allah give me the Beutifull eyes.. although RabUN... haa ha ha ah.. aku teramat bersyukUr.. wlaupUn rabun Ku tahAp kritikal.. tP aku d kurNiakan sEpasaNG Mata Yg AGak Agak canTIk... hu hu hu...
Related Posts with Thumbnails