Feeds RSS

Sunday, March 14, 2010

~~kesedihan~~

takziah kat member aQ NURUL HIDAYAH BINTI ABDUL RASHId... di atas permergian arwah ayahnya.. mungkin sudah tiba saat itu.. jadoh arwah dng Ida.. jodoh arwah dgn kehidupan didunia ini.. mungkin sudah tiba masnya dia kembali mengahadap yang Maha Pencipta...

actly, masa tu aku dalam dibuai mimpi...kami semua bgn agak lambt kerna kepenatan sukan kelmarin..jam dlm aagak 10pg...kesediahn melanda..macm biasa wlapn aku sedang lena.. jika ade yang sdng berkata2 disebelah aq.. aku mudah terjaga.. aku terdengar ida bersuara.. "asal baru oyak nyo..??" mungkin marah kepada abg nya.. kern aku tak pasti dia berbual dgn siapa d telifon.. aku sudah mampu agak kenapa.. kerana ayah nya telah 1 thn lebih menderita penyakit kanser... namun aku nampak reaksi perubahan di wajah ida.. hati aku tersentuh.. kerna waktu itu aku terint saat2 aku mendengar berita kematiaan arwah abah aku.. aku melihat titisan airmata jernih ida di pipi.. airmata ku menitis.. namun cepat2 aku sapu.. agar tidak menambah kesediahan ida... namun ida rakan ku seorang yg tabah.. mungkin dia telah redha dgn permergian arwah abahnya... dalm 2 bln ini sahaja telah 2 kali dia pulang ke kampung.... namun ketika itu umur arwah masih panjang...
namun detik 14.3.2010.... jam 10 pg.. ida mendapat berita akan kepergian abahnya menghadap ilahi... semoga arwah dicucuri rahmat..dan d tempatkan d golongan orang yg beriman..... dan kepada sahabat ku ida.. semoga kau diberikan ketabahan dlm menghadapi segala ini.. maafkan aku kerna tidak dpt menemani mu.. namun masa tidak mengizinkan.. dan aku sebenarnya enggan melihat tangisan mu.. kerna pasti aku jua terluka.. apabila mengingatkan arwah abah ku.... sayang kamu....

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails