Feeds RSS

Wednesday, June 9, 2010

~Ingatkah kiter???

dulu sewaktu kecil kita mungkin pernah tau tidak pernah teringat , jika kita susah ibulah sentiasa disisi.... jika kita nangis ibu yang pujuk.. jika kaki terluka..pasti ibu yang kerisauan.. diambil ubat. disapu dengan penuh kasih sayang.... jika kita kelaparan... ibu bersusah payah mencari sesuap nasi untuk kita.. biarpun dirinya kelaparan.. namun dia sanggup... jika kita demam.. dia buat bubur... diam tuamkan kain pada dahi... jika kita sedih.. ibu bisa menjadi pendengar...

namun... bila sudah kita dewasa ..ibu semakin tua.. mengira usia.. masihkah kita ingt???

jika ibu susah hati.. anak wat dek jer.... jika ibu nangis.. kita tak ambik pusing jer... jika ibu sakit.. kita suruh pergi hospital.. jngan kan nak tlg hantar.. jengguk pun tidak.. jika ibu kita tak makan.. sebab kehabisan duit.. kita buat tak tahu jer.. walhal.. kita bukan main lagi blh beli itu beli ini... wat2 tanya "mak ada duit ???" ..semestinye lah mak itu kata ada.. dia tak nak anak dia susah hati... tp anak.. perlu ke tanya???? bila mak demam... suruh lah adik2 kecik..tak pun jiran bagi makan panadol.. bukan nak tlg jaga.. jenguk pun tak!!!!. tak kesian kepada ibu yang tidak mempunyai suami lagi?? tak ingat ke sewaktu ko susah2 dulu... tak kesian ke adik2 ko yang masih bersekolah..

tak berkat weiiii duit korang... jangan ingt korang kerja bersusah payah... tu semua rezeki korang.. tak perlu lah korang derma beribu pada rumah anak2 yatim jika.. mak dan adik2 sendiri di biarkan kelaparan... duit ko tak berkat jika ibu korang menitis air mata memikirkan mencari sesuap rezeki...

~bile terbaca dan terfikir sejenak... adakah bila aku besar aku akan sebegitu??? renung2kan dan fikirkan lah~

1 ulasan:

Lina said...

Hello there,

I’m Azlina from Universiti Sains Malaysia, Penang. I am currently doing a research on Malaysian Bloggers as part of my Masters degree in Social Science (Psychology). Your blog has been selected and I would sincerely be grateful if you can participate in my study. In this research, I am interested to understand more about your blogging experience. If you are indeed 18 years old and above, and willing to spend a few moments of your time to complete a survey to help with my research, please answer the questionnaire in the link below as soon as possible. If you have any questions or concerns about this survey, you may email me at scorpluto35@yahoo.com.

I sincerely appreciate your time and consideration!


http://www.kwiksurveys.com/online-survey.php?surveyID=IJNOIM_a20d967d



Azlina
scorpluto35@yahoo.com


please delete this after done, thanks

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails