Feeds RSS

Sunday, March 28, 2010

~masih ade yang sunyi~

selama ni aku ingtkan diri aku je yang sepi dan sunyi... rupanya masih ade member aku yang terasa dipinggir?? kepada member aku ~MAKYEH!!~ maafkan aku sebab aku tak bersama kau .. sedangkan aku sentiasa memgukir senyuman wlaupun aku terluka.. aku tidak memandang akan kesedihan kau... aku terlepas pandang akan dirimu shbt.. ketahuilah aku masih ada untuk menemani mu.. aku akan sentiasa bersama mu.. kau buangkan seme lalang yang tak berguna semua itu.. biarkan lalang dengan semak samun.. yang penting kau tidak menyusahkan lalang itu.. dan selagi lalang tidak menyusahkan mu.. kedengkian itu tak kan bersudah... kau bwlah haluan mu sendiri.. kerna kau masih ada aku.. ~geng2 yg KEREk~ tu payahla di layan... mulut2 jahat mereka tidak akan behenti smapai disitu...aku telah engenali.. sapa shbt siapa penjahat.... yang mana blh d jadikan member.. yang mana blh d jadikan peminggiran... kau tidk rugi sedikit pun.. kerna mereka tidak mambantu mu.. kau buat lah yg terbaek.. kerna aku juga seperti mu.. namun pada aku.. aku tak pernah sendirian .. aku ada ALLAH s.w.t, aku ada ibu, aku ada family, aku ada lagi ramai member... sebab itulah kau cari member seramai mungkin.... sayang kamu shbt...

Monday, March 22, 2010

~masihkah ade waktu untuk aku bertaubat????~

pernah sesaat aku terfikir..
masihkah ada waktu untuk ku bertaubat??
masihkah ada waktu untuk berserah...
aku takut ya Allah...
masihkah ada waktu untuk ku perbetul semua ini???
ya Allah..
aku gerun dengan azab Mu..
aku takut akan Siksaan Mu...
aku hamba yg telah jauh dari jalanMu...
aku hamba yang alpa..
hamba yang leka..
Ya Rabbi..
masih terbukakah pintu taubatMu??
masihkah ada kesempatan untuk ku??
masihkah ada ruang syurga untuk ku??
adakah aku akan tersungkur di pintu syurga Mu??
Ya Allah..... aku hamba yang hina..

makan- makan sambil di dendang kan lagu..

video

Thursday, March 18, 2010

salam

~hari ini..aku g melalak.. test suara masih blh nyanyi cam dulu2 tak.. tp still maintain kot ha ha ha.. actly itu aku cara aku nak relak... tp masa dah mencemburui.. kene stop hoby tu... aku nak bagi tumpuan 200% pada stdy aku.. lg brapa bulan dah nak final kot.. aku nak bg kekalutan sbllm ni tak lagi menyelubungi.. aku nak relak2 je study.. dah penat kot nak stdy last2 minit!!!!!ok la..

Wednesday, March 17, 2010

~tanda-tanda kecil kiamat~

Tanda-tanda awal / kecil kiamat (alamat sughra) Ilmu Agama Akan Beransur-ansur Hilang;-Daripada Abdullah bin Amr bin ‘ash r.a. berkata: Aku mendengar Rasulullah s.a.w. bersabda;- “Bahawasanya Allah s.w.t. tidak mencabut (menghilangkan) akan ilmu itu dengan sekaligus dari (dada) manusia. Tetapi Allah s.w.t. menghilangkan ilmu itu dengan mematikan alim ulama. Maka apabila sudah ditiadakan alim ulama, orang ramai akan memilih orang-orang yang jahil sebagai pemimpin mereka. Maka apabila pemimpin yang jahil itu ditanya, mereka akan berfatwa tanpa ilmu pengetahuan. Mereka sesat dan menyesatkan orang lain.” ;- (Riwayat Muslim)

Tuesday, March 16, 2010

nak story mory...

bosan kot tgk berita skrg... actly.. aku gerun, takut, geram, bengang.... asal banyak sgt isu bunuh membunuh.. tak kira la bunuh diri, di bunuh sebab merompak,cemburu, tanpa niat atau terniat..bunuh bayi... Ya Allah.. terasa macam pembunuhan ini satu benda biasa.. mungkin pada dorg macm siang ikan kot... aduhhh.. yang membunuh tu lak manusia yg berbangsa melayu.. beragama islam.. tp d mana iman dorg ek??? tidak adakah sedikit terasa gerun di hati??? aku yg tidak ada kene mengena dgn mangsa ttp terasa.. d manakah akal fikiran yg waras ??? apakah punca semua ini??? apakah yang mampu kita lakukan??? di sini la mainnya peranan kerajaan.....mendidik rakyat... aku ingin tahu apakah punca semua ini??? aku keliru... keliru ssangat!!!!!!!!!!!!! siapakah yg patut di persalahkan?? adakah pembunuh?? mangsa???aku?? kamu?? dia yg berpangkat??? dia yang mampu membentuk???ataukah undang2??? oh sampai bila kah semua ini akan selesai???? masih adakah waktu untuk generasi ku selepas ini?? atakah ini tanda2 dunia akhir zaman??? Ya Allah... Aku takut....

Sunday, March 14, 2010

video

~is me~

aku yg d penuhi dengan tepung!!!!!!!!!! arghhhhhhhhhhh bengang ngan fahmi... tepung tu bukan untuk di taburikan pada tudung aku la!!! tepung tu untk tgn ko supaya tolak tali tak licin ade faham !!!!bengang bengkek...angin aku!!! tp actly tak marah pun ha ha ha ha.. sbb hari tu hapening sgt... rugi wooo sape yg tak wujudkan diri d hari itu... aku rase de best ting.. slm aq kat UNIKL ni.. hari Piesta IPROM la... rugi mmg rugi.... kalu ko beli ragi pun belum tentu blh gantikan dgn kerugiaan korg tu ha ha ha ha... ok~~~~~ ^_^)

~di pondok kecl~


dipondok kecil di pantai ombak
berbuih putih beralun-alun

disuatu hari ayah berkata
jaga adik mu ayahkan pergi jauh
ku pandang wajah ayah dahinya ku cium
air mata mengalir hatiku pilu

diam-diamlah sayang jangan menangis
doakan ayah semoga diterima
diam adik ku sayang jangan menangis
andai ayah gugur doakan dia syahid

selamat berjuangan ayah tercinta
kau pergi dulu ayah ke medan juang
ku iringi doa moga berjaya
beroleh kemenangan demi agama Islam

wahai abang ku kemana
ayah ku sayang ayah ku cinta ayah 2x

duhai adik ku sayang jangan bersedih
ayah mu pergi menyambut seruan Ilahi
tapi ingatlah adik ku pesanan ayah
berjuangan dan berkorban walau dimana jua

pada Mu Tuhan aku bermohon
dosa ayah ku minta diampunkan
berilah rahmat bantulah dia
untuk menegakkan agama Islam

~~kesedihan~~

takziah kat member aQ NURUL HIDAYAH BINTI ABDUL RASHId... di atas permergian arwah ayahnya.. mungkin sudah tiba saat itu.. jadoh arwah dng Ida.. jodoh arwah dgn kehidupan didunia ini.. mungkin sudah tiba masnya dia kembali mengahadap yang Maha Pencipta...

actly, masa tu aku dalam dibuai mimpi...kami semua bgn agak lambt kerna kepenatan sukan kelmarin..jam dlm aagak 10pg...kesediahn melanda..macm biasa wlapn aku sedang lena.. jika ade yang sdng berkata2 disebelah aq.. aku mudah terjaga.. aku terdengar ida bersuara.. "asal baru oyak nyo..??" mungkin marah kepada abg nya.. kern aku tak pasti dia berbual dgn siapa d telifon.. aku sudah mampu agak kenapa.. kerana ayah nya telah 1 thn lebih menderita penyakit kanser... namun aku nampak reaksi perubahan di wajah ida.. hati aku tersentuh.. kerna waktu itu aku terint saat2 aku mendengar berita kematiaan arwah abah aku.. aku melihat titisan airmata jernih ida di pipi.. airmata ku menitis.. namun cepat2 aku sapu.. agar tidak menambah kesediahan ida... namun ida rakan ku seorang yg tabah.. mungkin dia telah redha dgn permergian arwah abahnya... dalm 2 bln ini sahaja telah 2 kali dia pulang ke kampung.... namun ketika itu umur arwah masih panjang...
namun detik 14.3.2010.... jam 10 pg.. ida mendapat berita akan kepergian abahnya menghadap ilahi... semoga arwah dicucuri rahmat..dan d tempatkan d golongan orang yg beriman..... dan kepada sahabat ku ida.. semoga kau diberikan ketabahan dlm menghadapi segala ini.. maafkan aku kerna tidak dpt menemani mu.. namun masa tidak mengizinkan.. dan aku sebenarnya enggan melihat tangisan mu.. kerna pasti aku jua terluka.. apabila mengingatkan arwah abah ku.... sayang kamu....

Fiesta IPROM 20!0

~piesta yg best.. kekurangan tu biasa la cuz pertama kalI Kot D buAT... memg Best.. dak2 iProm n Lecturer Pom best..LUv U All!!!!!! kat sini ade Skit2 pic tuk ku buatkan Kenangan!!! Memories for Eber!!! hope next sem ... or Next year still Ade lg progRm mcm ni.... yang penting... PDe JUARA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! go PDe Go PDe PDe PDE!!!!pUrple WORldCampioN!!!






















Friday, March 12, 2010

Berikan aku kesabaran...


Ya Allah... berikan lah aku kesabaran... hati ku mengelegak je nak meletup... aduhhh.. harapan yang dia berikan dia hancurkan juga... dia sentiasa memberikan aku harappan pada janji dia... Ya Allah apakah aku ini buta?????/ apakah aku ini terlalu bodoh???ya Allah.... aku terlalu lemah.. hati aku terluka... mengapa aku begitu mudah percaya pada janji?????? Ya Allah.. mengapa aku tidak blh menjadi insan yg pegang pada janji????kerna terlalu mengikut janji aku jadi begini... Ya Allah apakah hikmah aku bertemu insan ini di muka bumiMu ini.... aku tak terdaya lagi... kau tutupkan lah hati ku ini kembali...Kau jauhkan aku darinya Ya Allah... aku enggan dia kembali.. cukuplah sampai disini aku memngenali mu .... kau dan aku tak kan bertemu lagi...

Wednesday, March 10, 2010

~~kesilapan manusia?? bala?? musibah?? atau peringatan??!!


















adakah ini musibah??? adakah ini kerna ketidakseimbang ekosistem?? atau adakah ini satu bala dari yang MAHA ESA??? atau adakah ini satu PERINGATAN???

setiap insan dimuka bumi, pasti akan meratap ,menangis, sayu.... melihat mayat bergelimpangan.. melihat kanak2 yg menjerit memanggil 2 mencari2 ibu, ayah..abang..nenek..atuk..., melihat runtuhan rumah2 yang kukuh berbatu.. tapi pernahkah kita sedar kenapa?? apakah makna sebenar semua ini??? kenapa begitu kerap semua ini berlaku???

tidak pernahkah terdetik seketika di hati mu... " adakah ini peringatan dari Allah s.w.t ?" tidak pernah kah walaupun sesaat???
jika ini peringatan.. peringatan untuk apakah ini??? dosa apakah dilakukan???

' Ya Allah... engkau ampunilah dosa hamba mu ini... dosa Ibu ku..dosa Ayah ku.. dosa Abg2 ku.. dosa Kakak2 ku... dosa adik2 ku.. Dosa2 guru2 ku... dan dosa Muslimin dan Muslimat ... kau tuntunilah kami kejalanMu.... jauhkan lah kami dari kemungkaran....."

renunglah seketika.... jika esok sudah tiada untuk kita???? apakah yg kita akan bawa pulang ke alam hakiki kekal abadi....


~TeRLuka~

~psitt psittt... aku nak wat luahan hati ni... korg dengarlah ye.. aku rasa sedih sbnrnye, tp tak de ar sampai makan tak lalu... aku rindu kat sorg insan ni... rindu sgt.. malam2 je aku tak dpt lena sblm aku tahu dia sudah berada di kamar.. menyelimuti tubuhnya.. jika dia bermain futsal.. aku tgu sampai dia msg aku dia sudah d rumah.. jika msg dia blum menjengah skrin handphone sony aq.. slg itu lah aku tidak dpt lena.. setiap malam aku rindukan dia.. gila mungkin aku ni??? aku dah jatuh cinta ke??? actly aku dah kunci hati aku.. tp entah mcm mana dia blh jumpa kunci hati ku... aku rasa macm nak menjerit je... biar dia tahu aku rindukan dia.. tp dia tahu .. aku yain dia tahu... emm ada penghujung ke citer kita ni ek???

AkU dAh dEsiGn yG BaRu

~ alhamdulillah.. dpt wat Blog caNtik... wlaupun TaK seBerapa... Thanks tO Abe SimIey... FOr NuAr.. He hE He t aQ aJar Ko ye...~

Tuesday, March 9, 2010

~~~

~~kan aku sujud padaMu.. memohon keampunan dan restu Mu.. dalam aku melalui kehidupan yang kau ciptakan untuk ku ini.. dipenuhi ranjau untuk membuktikan ketaatanku padaMu..menguji Iman di dada ku kepada MU... Ya Rahman Ya Rahim... aku bersujud padaMU.. demi cinta ku padaMU....~~

Monday, March 8, 2010

bila Ku SujUd Pada Mu...


~~Allah hu Ya Allah..bila nur melimpah ke hati... cahayanya subur kembali..mencari cinta mu Allah.. kasih yang abadi... hanya pada-MU....pada mu Tuhan ..ku sandarkan cinta..melimpah di jiwa.. nur di hati ~~~

i would like to say thank U


...nak ckp THANKS to anUar FarIS....
cuz always ADe Kat Cc aQ tiMe SuSah n seNAng..
kO dah McM aBg Aku... Thanks A lot...

i got smething....


hu hu hu dpt coklat tadi...
entah makhluk mana entah kasi adiah tu.. hapy..senyUm je... wat eber tenQ la cuz Give kat kite Coklat tu... walauPun kite taK maKan cokLat... tapi KitE hargaI la.... AsaL letak dLm beg??? KaSi la TrUS.... Siap Krim KaD lagi... ha Ha Ha.. Klakar lak... "Ur eyEs So Beutifull... hu Hu Hu aCtly..I know it.. but Thanks TO Allah give me the Beutifull eyes.. although RabUN... haa ha ha ah.. aku teramat bersyukUr.. wlaupUn rabun Ku tahAp kritikal.. tP aku d kurNiakan sEpasaNG Mata Yg AGak Agak canTIk... hu hu hu...

Sunday, March 7, 2010

GYM~~~to kurus ha ha ha lost my weigth..





emmm hari ni, aQ n k.azi g gym kat Mana Lg kaLu bkN Gym UNIkL.... emm Ade la kat seJam... alhamdulillah... selamA bebErapA Bulan aQ keseGanan Nak naiK PenimbaNg.. tadi dgn Kuatan Diri Aku meleTakkan Kedua tapak KAki ku yg cOMEL inI KEAtaS PenimBang... HA HA ah Ha.. aKu terAsa Aneh.. Adkah Aku NYe matA makIn rabun Atau PenimbaNg Itu telah KegilaaN... Ha ha ha.. berAt AKu telah Medadak... MembuaTkaN aku KePiusan..ReAlity @ SeMata Dusta DunIa... Kepala KU teraSA bINgUNg.. kENApA bERAT aKU KeHilangan 3Kg.. sunggUh tidak Aku percaya... yeaHHHHHHHHHHHHHHhh aku berjaya Kawan ha ha ha ha.. Usaha Ku TidaK siaSia beb!!!!

Thursday, March 4, 2010

detik2..

seminggu kot hati aku asyik berdetik je... berdetik2 entah kenapa aku tak pasti.. merindu???menanggis???menanti??? aku pun tak pasti... emmmmm

Tuesday, March 2, 2010

kelegaan...

lega mandarin dh LpAs.. P STiLL Ade exam lagi.. rase cam terseksa Je minGgu ni.. nak Kuar ngn org ter>>>>> pun tak ade smgt ahhhhhhhhhhhhhh..... sere mcm nak menjeRit je.. ehMMMM ape nak diKata.. nama lagI stuDent... emmm.. nangis aku d buatnye....
Related Posts with Thumbnails