Feeds RSS

Tuesday, March 16, 2010

nak story mory...

bosan kot tgk berita skrg... actly.. aku gerun, takut, geram, bengang.... asal banyak sgt isu bunuh membunuh.. tak kira la bunuh diri, di bunuh sebab merompak,cemburu, tanpa niat atau terniat..bunuh bayi... Ya Allah.. terasa macam pembunuhan ini satu benda biasa.. mungkin pada dorg macm siang ikan kot... aduhhh.. yang membunuh tu lak manusia yg berbangsa melayu.. beragama islam.. tp d mana iman dorg ek??? tidak adakah sedikit terasa gerun di hati??? aku yg tidak ada kene mengena dgn mangsa ttp terasa.. d manakah akal fikiran yg waras ??? apakah punca semua ini??? apakah yang mampu kita lakukan??? di sini la mainnya peranan kerajaan.....mendidik rakyat... aku ingin tahu apakah punca semua ini??? aku keliru... keliru ssangat!!!!!!!!!!!!! siapakah yg patut di persalahkan?? adakah pembunuh?? mangsa???aku?? kamu?? dia yg berpangkat??? dia yang mampu membentuk???ataukah undang2??? oh sampai bila kah semua ini akan selesai???? masih adakah waktu untuk generasi ku selepas ini?? atakah ini tanda2 dunia akhir zaman??? Ya Allah... Aku takut....

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails